Wrap Up, юли 2017 & предизвикателство за август

July wrap upЕто че и юли мина. Имам чувството, че тази година сякаш лети – уж беше януари и изведнъж вече е август. Как се случи така и аз не знам. Юли също беше месец посветен предимно на четене и съм доволна да кажа, че успях да прочета цели 11 книги и 5 кратки истории, като по-голямата част от четенето се случи във втората половина на месеца, тъй като в първата ме беше хванал някакъв необясним читателски застой, а и да си призная бях болна и се възстановявах след операция, а в това състояние не ми се правеше абсолютно нищо. Но по-добре да спра да се обяснявам, тъй като имам доста да пиша. И така…

~~~

1. J.K. Rowling – Harry Potter and the Philosopher’s Stone

Още една книга от списъка ми с книги за препрочитане отпадна. Обичам да препрочитам Хари Потър, а какво по-добро време за това от 20-годишнината от излизането на книгата. Различното от другите ми препрочитания е, че този път реших това да се случва на английски – писна ми да фейлвам на тестове за поредицата само защото не знам кое как точно е преведено, та… Оценка: 5/5 звезди.

2. Molly Ringle – The Goblins of Bellwater

След като тотално и изцяло се влюбих в „Wintersong“ тази година, си харесвам все повече и повече книги, в които се говори за гоблини. Тук историята разказва за сестрите Скай и Ливи, както и за Кит и Грейди, които успяват да се забъркат с гоблините в гората. (Ама наистина не искам да им викам таласъми, та ще се примирите с гоблини.) Историята е по-различна от това, което очаквах, но съм доволна от това, което получих. Ако четете на английски, може да видите цялото ми ревю на книгата ето тук. Оценка: 4/5 звезди.

3. Лий Бардуго – The Demon in the Woods

Първата от петте кратки истории, които прочетох, като всичките са от света на Гриша. Това е кратка предистория за Тъмнейший, на която много се зарадвах, макар че ако не знаете, че е за него – може дори да не се сетите. Хареса ми, а и някак успях да вникна повече в героя след като я прочетох. Няма да крия, че той е любимият ми герой от поредицата. Оценка: 4/5 звезди.

4. Лий Бардуго – The Witch of Duva

Беше ми много интересно да чета за интересните способности, които един Гриша може да има и как не винаги това, което виждаме, е това, което наистина представлява. Оценка: 3/5 звезди.

5. Лий Бардуго – The Tailor

Това е сцена от „Сянка и кост“, само че представена от гледна точка на Женя. Женя е интересна героиня и определено ми беше интересно да разбера как точно тя е виждала нещата. Освен това тук се прояснява един интересен детайл, който иначе няма къде да видим, затова и съм доволна, че прочетох тази история преди да прочета последната книга от трилогията. Оценка: 4/5 звезди.

6. Лий Бардуго – The Too-Clever Fox

Тази история беше интересна и някак ми напомняше за Николай. Тук отново Лий Бардуго ни напомня да не вярваме на това, което виждаме, а да вярваме на усета си. Оценка: 4/5 звезди.

7. Лий Бардуго – Little Knife

Още една „приказка“ от света на Гриша, която препоръчвам да се прочете преди третата книга, но освен това и интересна приказка. Тук посланието е да слушаш себе си и да не се примиряваш с решенията на другите, колкото и близки да са те. Оценка: 4/5 звезди.

8. Вики Майрън & Брет Уитър – Дюи

Историята на Дюи ме накара да настръхна, но и да обикна тази, макар и далечна, котка с цялото си сърце и душа. Прочетете цялото ми ревю ето тук, за да не се разплача докато пиша. Оценка: 5/5 звезди.

9. Kasie West – On the fence

Обичам книгите на Кейси (Каси) Уест. Винаги когато започна нейна книга се оказва, че не мога да спра и я прочитам наведнъж. Само не знам защо това винаги се случва вечер към 11-12 часа и аз осъмвам с книга в ръка. Това е първата публикувана книга на авторката, но определено не е слаба. Героинята ни както винаги е тийнейджърка, но тази тук израства под грижите на баща си и тримата си братя и изобщо не знае как да се държи в компания на момичета. Всичко се променя, когато тя трябва да си намери работа, за да плати фиша си, направен заради неспазена скорост – Чарли започва работа в магазин за облекла и се сблъсква със света на грима, който е на светлинни години от това, с което е свикнала, което пък я докарва до вечерните срещи със съседското момче Брейдън – до оградата, разделяща къщите им. А след това всичко става прекалено интересно. Книгата ми харесва, защото засяга доста теми – от спортна тематика минаваме през грим и стигаме до болката от загубата на любим човек, за да осъзнаем, че в крайна сметка любовта винаги помага при всички проблеми. Оценка: 5/5 звезди.

10. Лий Бардуго – Падение и подем

Последната книга от трилогията Гриша, която се оказа и най-любимата ми от трите книги. Така и не успях да харесам повече главните герои, но самата история ме повлече и съвсем изцяло ме обърка. Изобщо не предвиждах подобен край, но въпреки всичко останах доволна от него. Мисля да напиша ревю и за тази книга, така че го очаквайте съвсем скоро. Оценка: 5/5 звезди.

11. Сюзън Ий – Краят на дните

Най-накрая стигнах до края на поредицата. От както излезе книгата все се каня да я дочета, но най-накрая това се случи и съм доволна, че все пак приключи. Признавам, че леко бях позабравила какво се е случило в предишните книги, но много бързо успях да си припомня и да се насладя на историята. Това е последната книга, затова и няма да пиша особено за нея, за да не спойлна някой, но ще кажа, че и тук съм доволна от края, макар да не смятах, че ще се получи точно по този начин. Само ще вметна, че ми стана жал за Белиал. Оценка: 5/5 звезди.

12. Abbi Glines – Breathe

Започнах да чета нова поредица от Аби Глайнс, макар „Роузмари Бийч“ да съм я докарала само до трите книги, преведени от Егмонт. В тази поредица всяка книга е с различен главен герой, но доколкото знам са застъпени по един или друг начин, та реших все пак да започна от първата, която ни разказва за Садие и нейната история с известната рок звезда Джакс Стоун. Сладка сапунена история, доста нереалистична, но пък лесна за четене и приятна за през лятото. Този тип книги са ми така наречените „guilty pleasure“ книги и все си намирам по нещо подобно, за да релаксирам, когато чета много фентъзи или тежки книги. Възнамерявам да продължа с поредицата на 100%. Оценка: 3/5 звезди.

13. Джил Хатауей – Чужди очи

На тази книга и се каня от толкова много време, а все не достигах до нея. Оказа се, че е много много интересно четиво. Главната ни героиня Вий Бел има интересни способности – диагностицирана с болестта нарколепсия, Вий всъщност не заспива, а се плъзва в чуждо тяло и преживява моменти с него. Крайно странна способност, която тя крие от всички – нормално, кой ще я вземе на сериозно? Когато обаче градчето започва да се къпе в кръв и всичко да става от странно по странно, Вий трябва да прегърне способността си, за да открие кой всъщност е убиеца. Не бях чела подобна история от доста време насам и се радвам, че най-накрая разнообразих четенето си с подобна книга – хем тийн, хем леко крими, а също така и засяга теми като булимията, загубата на любим човек, приятелството и дори загатва за любов. Препоръчвам на 100%. Оценка: 4/5 звезди.

14. Джил Хатауей – Чуждо влияние

След като прочетох първата книга, логичното решение беше директно да премина на втората, с която пак се срещаме с Вий, но този път се оказва, че докато тя е в чуждо тяло, някой със същите способности използва нейното. От там нещата се дозаплитат и излизат извън контрол, докато не стигаме до една толкова неочаквана развръзка, за която едва ли човек ще се сети – поне аз не бях. Тук вече много, ама много си харесах Ролинс, който беше най-интересния герой и в двете книги. И само ще кажа, че хич не бих отказала още една книга, само дето едва ли ще стане. Оценка: 4/5 звезди.

15. Стефъни Пъркинс – Звезди за Лола

След книгите на Джил Хатауей ми се четеше нещо леко и тийнейджърско, но и да е на хартия, затова логичния избор беше да продължа с книгите от поредицата на Стефъни Пъркинс. „Звезди за Лола“ ни разказва за Лола, която е от този тип момичета, които са различни не защото държат да се открояват, а защото просто това е истинската им същност. Лола е ексцентрична и нелогична, а появата на Крикет Бел определено не ѝ помага да продължи живота си по начина, по който е започнала. Книгата е пълна с комични случки, на които няма как да не се смее човек, но пък и някои сериозни моменти, които добавят тежест на историята. За първи път чета книга, в която героинята (героят) е с двама бащи и ми беше интересно да видя как би изглеждало едно подобно семейство, имайки предвид, че аз самата няма как да знам. Оценка: 4/5 звезди.

16. Стефъни Пъркинс – Рисунка за Айла

Последната книга от трилогията на Стефъни Пъркинс ни връща към познати герои – Айла и Джош, които ме изкараха извън нерви. Макар и да имаше доста клишета, за мен това беше най-силната книга от трите, може би защото разпознах една част от мен самата в Айла. Тя е несигурна в себе си, не знае накъде да продължи, а когато щастието се изпречва пред нея – не може да приеме, че е истина. Джош от своя страна пък не остава по-назад и прави глупост след глупост, но пък е толкова сладък и романтичен, че съм склонна да му простя за глупостите. Книгата ни разхожда из Ню Йорк, Париж и Барселона и беше като балсам за мойта душа на пътешественик. Краят беше очакван откъм страната на Айла и Джош, но пък не очаквах такова появяване от страна на Ана, Етиен, Лола и Крикет и определено им се зарадвах. Макар и тийн история, имаше моменти, в които се набляга на интересни важни връзки – били те между приятели или в семейството, и ме накараха да преосмлисля някои неща и в моя личен живот. Затова и оценката ми за книгата няма да изненада никой, че е 5/5 звезди.

~~~

Месечна равносметка:

Прочетени книги: 11 + 5 кратки истории
Прочетени страници общо: 3399
Прочетена книга на български автор: няма
Прочетени книги от годишното ми предизвикателство:
– Сюзън Ий – Краят на дните (книга с главен герой ангел)
– Вики Майрън – Дюи (книга с котка на корицата)
Предизвикателство за юли: изпълнено
Довършени поредици:
– трилогията Гриша – Лий Бардуго
– Целувка за Ана – Стефъни Пъркинс
– Пенрин и краят на дните – Сюзън Ий

~~~

Предизвикателство за август:

Да прочета 3 книги, които са продължение от поредица

~~~

И е време да завърша този безумно дълъг пост. Ако сте стигнали до тук – честито и благодаря! Надявам се и вие да сте се наслаждавали на прочетените книги през юли и тези през август да ви харесат още повече!

До скоро!~

Едно мнение за “Wrap Up, юли 2017 & предизвикателство за август

  1. Pingback: Write and Read in August: A Reading Challenge for Me by Me – Amairo's Bookshelf

Вашият коментар